Toegevoegd aan je winkelwagen
World of Wong Kar Wai - 7 Film Collection - The Criterion Collection
€258,49
Met zijn weelderige en sensuele visuals, perfecte soundtracks en soulvolle romantiek heeft WONG KAR WAI zichzelf gevestigd als een van de bepalende auteurs van de hedendaagse cinema.
In samenwerking met belangrijke medewerkers als cinematograaf CHRISTOPHER DOYLE (The Limits of Control); editor en productie- en kostuumontwerper WILLIAM CHANG SUK PING (Shadowboxer); en acteurs TONY LEUNG CHIU WAI (Lust, Caution) en MAGGIE CHEUNG MAN YUK (Irma Vep), heeft Wong (of WKW, zoals hij vaak genoemd wordt) films geschreven en geregisseerd die wereldwijd publiek en critici in vervoering hebben gebracht en talloze andere filmmakers hebben geïnspireerd met hun poëtische stemmingen en muziek, narratieve en stilistische durf, en krachtige thema's van vervreemding en herinnering.
Of ze nu tragisch romantisch zijn, doordrenkt van bloed, of grillig komisch, de zeven films die hier verzameld zijn, zijn een uitnodiging in de unieke en weemoedige wereld van een zeer invloedrijke kunstenaar.
AS TEARS GO BY
Wong Kar Wai's sprankelende speelfilmdebuut is een kinetische, hypercoole misdaadthriller opgeluisterd met flitsen van de impressionistische, dagdromerige visuele stijl waar hij beroemd om zou worden. Middenin de meedogenloze, in neonlicht gehulde onderwereld van Hong Kong, speelt deze opera over ambitie, eer en wraak een rol voor Andy Lau Tak Wah als een kleine handhaver van de maffia die verscheurd wordt tussen een ontluikende romance met zijn zieke nicht (Maggie Cheung Man Yuk, in de eerste van haar iconische samenwerkingen met de regisseur) en zijn loyaliteit aan zijn losgeslagen partner in de misdaad (Jacky Cheung Hok Yau), wiens roekeloze pogingen om naam te maken voor zichzelf een spiraal van geweld ontketenen. As Tears Go By was een kassucces dat de komst inluidde van een van de meest opwindende talenten van de hedendaagse cinema. Het was een combinatie van de genoegens van het gruizige Hong Kong actiedrama met vleugjes van de romantiek die Wong in de jaren '90 naar bedwelmende hoogten zou stuwen.
DAGEN VAN WILD ZIJN
De baanbrekende tweede speelfilm van Wong Kar Wai vertegenwoordigt de eerste volle bloei van zijn zwijmelende kenmerkende stijl. Het eerste deel in een losjes verbonden, doorlopende cyclus die ook In the Mood for Love en 2046 omvat, deze verrukkelijke existentiële mijmering is een droomachtige drift door het Hongkong van de jaren '60 waarin een groep eigenzinnige twintigers - waaronder een gedesaffecteerde playboy (Leslie Cheung Kwok Wing) op zoek naar zijn biologische moeder, een verliefde vrouw (Maggie Cheung Man Yuk) die hopeloos verliefd op hem is, en een politieagent (Andy Lau Tak Wah) die gevangen zit in hun turbulente relatie - die samen trekken en uit elkaar duwen in een dans van gefrustreerde verlangens. De eerste samenwerking van de regisseur met zowel cinematograaf Christopher Doyle, die de film een prachtige, wazige, hallucinerende textuur geeft, als met acteur Tony Leung Chiu Wai, die kort verschijnt in een prikkelende teaser voor een nooit gerealiseerd vervolg, Days of Being Wild is een opwindende eerste expressie van Wongs kenmerkende thema's van tijd, verlangen, dislocatie en de rusteloze zoektocht naar menselijke verbondenheid.
CHUNGKING EXPRESS
Chungking Express is een van de meest kenmerkende films uit de jaren negentig en de film die van Wong Kar Wai een icoon maakte. Twee Hong Kong agenten met hartzeer (Takeshi Kaneshiro en Tony Leung Chiu Wai), beiden gedumpt door ex-geliefden, kruisen hun pad bij de Midnight Express afhaalkraam, waar de etherische pixie serveerster Faye (Faye Wong) werkt. Alles is mogelijk in Wongs prachtig geschoten en volkomen onverwachte charmeur, die de sexappeal van zijn prachtige sterren cementeerde en ingeblikte ananas en "California Dreamin'" van de Mamas & the Papas voor altijd veranderde in tekens van romantisch verlangen.
GEVALLEN ANGELS
Verloren zielen reiken uit naar menselijke verbondenheid te midden van een glinsterend Hong Kong in Wong Kar Wai's hallucinerende, in neon gedrenkte nocturne. Fallen Angels, oorspronkelijk ontworpen als een segment van Chungking Express om daarna op zijn eigen duistere as te belanden, speelt als de duistere, stemmige keerzijde van zijn voorganger door de subtiel in elkaar grijpende lotgevallen van een handvol stedelijke eenlingen in kaart te brengen, waaronder een koelbloedige huurmoordenaar (Leon Lai Ming) die op het rechte pad wil blijven; zijn zakenpartner (Michelle Reis) die heimelijk naar hem verlangt; en een doofstomme delinquent (Takeshi Kaneshiro) die 's nachts kattenkwaad uithaalt. De film schommelt met een duizelingwekkende overgave tussen hard-boiled noir en slapstick waanzin en is zowel een duizelingwekkende, oogverblindende stadssymfonie als een aangrijpende meditatie over liefde, verlies en verlangen in een metropool die nooit slaapt.
HAPPY TOGETHER
Wong Kar Wai's emotioneel rauwe, weelderig gestileerde portret van een relatie die op de klippen loopt, is een van de meest aangrijpende romances van de jaren '90. De Hong Kong supersterren Tony Leung Chiu Wai en Leslie Cheung Kwok Wing kruipen in de huid van een koppel dat door Argentinië reist en verwikkeld raakt in een turbulente cyclus van verliefdheid en destructieve jaloezie terwijl ze uit elkaar gaan, het weer goedmaken en weer uit elkaar vallen. Met als doel de dynamiek van een homoseksuele relatie met empathie en complexiteit weer te geven op de vooravond van de overdracht van Hong Kong in 1997 - toen de LGBTQ-gemeenschap van het land plotseling een onzekere toekomst tegemoet ging - creëertong een koortsachtige kijk op de levenscyclus van een liefdesrelatie die nu eens verwoestend is en dan weer uitzinnig romantisch. Geschoten door topcineast Christopher Doyle in zowel helder monochroom als weelderig verzadigde kleuren, is Happy Together een bedwelmende verkenning van ontheemding en verlangen dat zindert van de pijn en opwinding van liefde in haar hartverscheurende uitersten.
IN DE STEMMING VOOR LIEFDE
Hong Kong, 1962: Chow Mo-Wan (Tony Leung Chiu Wai) en Su Li-Zhen (Maggie Cheung Man Yuk) verhuizen op dezelfde dag naar een aangrenzend appartement. Hun ontmoetingen zijn formeel en beleefd, totdat een ontdekking over hun echtgenoten een intieme band tussen hen schept. Wong Kar Wai's In the Mood for Love is tegelijk delicaat gemanierd en visueel extravagant. Het is een meesterlijke evocatie van romantische verlangens en vluchtige momenten. Met zijn pijnlijke soundtrack en prachtige abstracte cinematografie van Christopher Doyle en Mark Lee Ping Bing is deze film van grote stilistische invloed geweest op de laatste twee decennia van de cinema en is hij een mijlpaal in Wongs roemruchte carrière.
2046
Wong Kar Wai's losse vervolg op In the Mood for Love combineert de smachtende sfeer van romantisch verlangen uit die film met een duizelingwekkende tijd-hop structuur en avant-sci-fi twist. Tony Leung Chiu Wai speelt opnieuw zijn rol als schrijver Chow Mo-Wan, wiens talloze mislukte relaties met vrouwen die zijn leven in en uit drijven (en degene die in en uit kamer 2046 gaat, verderop in de gang van zijn appartement) de inspiratiebron vormen voor het delirische futuristische liefdesverhaal dat hij verzint. De duizelingwekkende fantasiescènes van 2046 geven Wong en twee van zijn belangrijkste medewerkers - filmmaker Christopher Doyle en editor/kostuumontwerper/productieontwerper William Chang Suk Ping - het recht om hun verbeelding de vrije loop te laten en de weelderige beelden en opera-achtige emoties de hoogte in te jagen richting subliem.
- Nieuwe 4K digitale restauraties van Chungking Express, Fallen Angels, Happy Together, In the Mood for Love en 2046, goedgekeurd door regisseur Wong Kar Wai, met 5.1 surround DTS-HD Master Audio soundtracks
- Nieuwe 4K digitale restauraties van As Tears Go By en Days of Being Wild, met ongecomprimeerde mono soundtracks
- Nieuw programma waarin Wong op uitnodiging van de regisseur vragen beantwoordt van auteurs André Aciman en Jonathan Lethem; filmmakers Sofia Coppola, Rian Johnson, Lisa Joy, en Chloé Zhao; cinematografen Philippe Le Sourd en Bradford Young; en filmmakers en oprichters/creatief directeuren van Rodarte Kate en Laura Mulleavy
- Alternatieve versie van Days of Being Wild met verschillende edits van de proloog en eindscènes van de film, voor het eerst op home video
- Hua yang de nian hua, een korte film uit 2000 van Wong
- Verlengde versie van The Hand, een korte film uit 2004 van Wong, voor het eerst beschikbaar in de VS
- Interview en "filmles" met Wong van het Cannes Film Festival 2001
- Drie making-of documentaires, met interviews met Wong; acteurs Maggie Cheung Man Yuk, Tony Leung Chiu Wai, Chang Chen, Faye Wong, en Ziyi Zhang; en anderen
- Aflevering van de televisieserie Moving Pictures uit 1996 met Wong en cinematograaf Christopher Doyle
- Interviews uit 2002 en 2005 met Doyle
- Uittreksels uit een audio-interview van het British Film Institute uit 1994 met Cheung over haar werk in Days of Being Wild
- Programma uit 2012 op de soundtrack van In the Mood for Love
- Persconferentie voor In the Mood for Love van het Toronto International Film Festival 2000
- Verwijderde scènes, alternatieve eindes, beelden van achter de schermen, een promotiereel, muziekvideo's en trailers
- PLUS: Luxe verpakking, inclusief een perfect gebonden, Frans gevouwen boek met weelderige fotografie, een essay van criticus John Powers, een notitie van de regisseur, en zes verzamelbare kunstdrukken
- CRITERION COLLECTION
- 716 mins approx
- Wong Kar Wai
- TBC
- English
- 9
- B
World of Wong Kar Wai - 7 Film Collection - The Criterion Collection
€258,49
Uitverkocht
*Artwork subject to change
Bezorgen & retourneren
Met zijn weelderige en sensuele visuals, perfecte soundtracks en soulvolle romantiek heeft WONG KAR WAI zichzelf gevestigd als een van de bepalende auteurs van de hedendaagse cinema.
In samenwerking met belangrijke medewerkers als cinematograaf CHRISTOPHER DOYLE (The Limits of Control); editor en productie- en kostuumontwerper WILLIAM CHANG SUK PING (Shadowboxer); en acteurs TONY LEUNG CHIU WAI (Lust, Caution) en MAGGIE CHEUNG MAN YUK (Irma Vep), heeft Wong (of WKW, zoals hij vaak genoemd wordt) films geschreven en geregisseerd die wereldwijd publiek en critici in vervoering hebben gebracht en talloze andere filmmakers hebben geïnspireerd met hun poëtische stemmingen en muziek, narratieve en stilistische durf, en krachtige thema's van vervreemding en herinnering.
Of ze nu tragisch romantisch zijn, doordrenkt van bloed, of grillig komisch, de zeven films die hier verzameld zijn, zijn een uitnodiging in de unieke en weemoedige wereld van een zeer invloedrijke kunstenaar.
AS TEARS GO BY
Wong Kar Wai's sprankelende speelfilmdebuut is een kinetische, hypercoole misdaadthriller opgeluisterd met flitsen van de impressionistische, dagdromerige visuele stijl waar hij beroemd om zou worden. Middenin de meedogenloze, in neonlicht gehulde onderwereld van Hong Kong, speelt deze opera over ambitie, eer en wraak een rol voor Andy Lau Tak Wah als een kleine handhaver van de maffia die verscheurd wordt tussen een ontluikende romance met zijn zieke nicht (Maggie Cheung Man Yuk, in de eerste van haar iconische samenwerkingen met de regisseur) en zijn loyaliteit aan zijn losgeslagen partner in de misdaad (Jacky Cheung Hok Yau), wiens roekeloze pogingen om naam te maken voor zichzelf een spiraal van geweld ontketenen. As Tears Go By was een kassucces dat de komst inluidde van een van de meest opwindende talenten van de hedendaagse cinema. Het was een combinatie van de genoegens van het gruizige Hong Kong actiedrama met vleugjes van de romantiek die Wong in de jaren '90 naar bedwelmende hoogten zou stuwen.
DAGEN VAN WILD ZIJN
De baanbrekende tweede speelfilm van Wong Kar Wai vertegenwoordigt de eerste volle bloei van zijn zwijmelende kenmerkende stijl. Het eerste deel in een losjes verbonden, doorlopende cyclus die ook In the Mood for Love en 2046 omvat, deze verrukkelijke existentiële mijmering is een droomachtige drift door het Hongkong van de jaren '60 waarin een groep eigenzinnige twintigers - waaronder een gedesaffecteerde playboy (Leslie Cheung Kwok Wing) op zoek naar zijn biologische moeder, een verliefde vrouw (Maggie Cheung Man Yuk) die hopeloos verliefd op hem is, en een politieagent (Andy Lau Tak Wah) die gevangen zit in hun turbulente relatie - die samen trekken en uit elkaar duwen in een dans van gefrustreerde verlangens. De eerste samenwerking van de regisseur met zowel cinematograaf Christopher Doyle, die de film een prachtige, wazige, hallucinerende textuur geeft, als met acteur Tony Leung Chiu Wai, die kort verschijnt in een prikkelende teaser voor een nooit gerealiseerd vervolg, Days of Being Wild is een opwindende eerste expressie van Wongs kenmerkende thema's van tijd, verlangen, dislocatie en de rusteloze zoektocht naar menselijke verbondenheid.
CHUNGKING EXPRESS
Chungking Express is een van de meest kenmerkende films uit de jaren negentig en de film die van Wong Kar Wai een icoon maakte. Twee Hong Kong agenten met hartzeer (Takeshi Kaneshiro en Tony Leung Chiu Wai), beiden gedumpt door ex-geliefden, kruisen hun pad bij de Midnight Express afhaalkraam, waar de etherische pixie serveerster Faye (Faye Wong) werkt. Alles is mogelijk in Wongs prachtig geschoten en volkomen onverwachte charmeur, die de sexappeal van zijn prachtige sterren cementeerde en ingeblikte ananas en "California Dreamin'" van de Mamas & the Papas voor altijd veranderde in tekens van romantisch verlangen.
GEVALLEN ANGELS
Verloren zielen reiken uit naar menselijke verbondenheid te midden van een glinsterend Hong Kong in Wong Kar Wai's hallucinerende, in neon gedrenkte nocturne. Fallen Angels, oorspronkelijk ontworpen als een segment van Chungking Express om daarna op zijn eigen duistere as te belanden, speelt als de duistere, stemmige keerzijde van zijn voorganger door de subtiel in elkaar grijpende lotgevallen van een handvol stedelijke eenlingen in kaart te brengen, waaronder een koelbloedige huurmoordenaar (Leon Lai Ming) die op het rechte pad wil blijven; zijn zakenpartner (Michelle Reis) die heimelijk naar hem verlangt; en een doofstomme delinquent (Takeshi Kaneshiro) die 's nachts kattenkwaad uithaalt. De film schommelt met een duizelingwekkende overgave tussen hard-boiled noir en slapstick waanzin en is zowel een duizelingwekkende, oogverblindende stadssymfonie als een aangrijpende meditatie over liefde, verlies en verlangen in een metropool die nooit slaapt.
HAPPY TOGETHER
Wong Kar Wai's emotioneel rauwe, weelderig gestileerde portret van een relatie die op de klippen loopt, is een van de meest aangrijpende romances van de jaren '90. De Hong Kong supersterren Tony Leung Chiu Wai en Leslie Cheung Kwok Wing kruipen in de huid van een koppel dat door Argentinië reist en verwikkeld raakt in een turbulente cyclus van verliefdheid en destructieve jaloezie terwijl ze uit elkaar gaan, het weer goedmaken en weer uit elkaar vallen. Met als doel de dynamiek van een homoseksuele relatie met empathie en complexiteit weer te geven op de vooravond van de overdracht van Hong Kong in 1997 - toen de LGBTQ-gemeenschap van het land plotseling een onzekere toekomst tegemoet ging - creëertong een koortsachtige kijk op de levenscyclus van een liefdesrelatie die nu eens verwoestend is en dan weer uitzinnig romantisch. Geschoten door topcineast Christopher Doyle in zowel helder monochroom als weelderig verzadigde kleuren, is Happy Together een bedwelmende verkenning van ontheemding en verlangen dat zindert van de pijn en opwinding van liefde in haar hartverscheurende uitersten.
IN DE STEMMING VOOR LIEFDE
Hong Kong, 1962: Chow Mo-Wan (Tony Leung Chiu Wai) en Su Li-Zhen (Maggie Cheung Man Yuk) verhuizen op dezelfde dag naar een aangrenzend appartement. Hun ontmoetingen zijn formeel en beleefd, totdat een ontdekking over hun echtgenoten een intieme band tussen hen schept. Wong Kar Wai's In the Mood for Love is tegelijk delicaat gemanierd en visueel extravagant. Het is een meesterlijke evocatie van romantische verlangens en vluchtige momenten. Met zijn pijnlijke soundtrack en prachtige abstracte cinematografie van Christopher Doyle en Mark Lee Ping Bing is deze film van grote stilistische invloed geweest op de laatste twee decennia van de cinema en is hij een mijlpaal in Wongs roemruchte carrière.
2046
Wong Kar Wai's losse vervolg op In the Mood for Love combineert de smachtende sfeer van romantisch verlangen uit die film met een duizelingwekkende tijd-hop structuur en avant-sci-fi twist. Tony Leung Chiu Wai speelt opnieuw zijn rol als schrijver Chow Mo-Wan, wiens talloze mislukte relaties met vrouwen die zijn leven in en uit drijven (en degene die in en uit kamer 2046 gaat, verderop in de gang van zijn appartement) de inspiratiebron vormen voor het delirische futuristische liefdesverhaal dat hij verzint. De duizelingwekkende fantasiescènes van 2046 geven Wong en twee van zijn belangrijkste medewerkers - filmmaker Christopher Doyle en editor/kostuumontwerper/productieontwerper William Chang Suk Ping - het recht om hun verbeelding de vrije loop te laten en de weelderige beelden en opera-achtige emoties de hoogte in te jagen richting subliem.
- Nieuwe 4K digitale restauraties van Chungking Express, Fallen Angels, Happy Together, In the Mood for Love en 2046, goedgekeurd door regisseur Wong Kar Wai, met 5.1 surround DTS-HD Master Audio soundtracks
- Nieuwe 4K digitale restauraties van As Tears Go By en Days of Being Wild, met ongecomprimeerde mono soundtracks
- Nieuw programma waarin Wong op uitnodiging van de regisseur vragen beantwoordt van auteurs André Aciman en Jonathan Lethem; filmmakers Sofia Coppola, Rian Johnson, Lisa Joy, en Chloé Zhao; cinematografen Philippe Le Sourd en Bradford Young; en filmmakers en oprichters/creatief directeuren van Rodarte Kate en Laura Mulleavy
- Alternatieve versie van Days of Being Wild met verschillende edits van de proloog en eindscènes van de film, voor het eerst op home video
- Hua yang de nian hua, een korte film uit 2000 van Wong
- Verlengde versie van The Hand, een korte film uit 2004 van Wong, voor het eerst beschikbaar in de VS
- Interview en "filmles" met Wong van het Cannes Film Festival 2001
- Drie making-of documentaires, met interviews met Wong; acteurs Maggie Cheung Man Yuk, Tony Leung Chiu Wai, Chang Chen, Faye Wong, en Ziyi Zhang; en anderen
- Aflevering van de televisieserie Moving Pictures uit 1996 met Wong en cinematograaf Christopher Doyle
- Interviews uit 2002 en 2005 met Doyle
- Uittreksels uit een audio-interview van het British Film Institute uit 1994 met Cheung over haar werk in Days of Being Wild
- Programma uit 2012 op de soundtrack van In the Mood for Love
- Persconferentie voor In the Mood for Love van het Toronto International Film Festival 2000
- Verwijderde scènes, alternatieve eindes, beelden van achter de schermen, een promotiereel, muziekvideo's en trailers
- PLUS: Luxe verpakking, inclusief een perfect gebonden, Frans gevouwen boek met weelderige fotografie, een essay van criticus John Powers, een notitie van de regisseur, en zes verzamelbare kunstdrukken
- CRITERION COLLECTION
- 716 mins approx
- Wong Kar Wai
- TBC
- English
- 9
- B
Klantenrecensies
Er zijn op dit moment geen recensies beschikbaar.