Toegevoegd aan je winkelwagen
Touch of Evil (Masters of Cinema)
€27,49
Touch of Evil begint met een van de meest briljante scènes uit de filmgeschiedenis en eindigt met een van de meest briljante slotscènes die ooit op celluloid zijn vastgelegd. Daartussen ontvouwt zich een beeld waarvan de morele, seksuele, raciale en esthetische opvattingen zo radicaal blijven dat zij niet alleen in 1958, maar ook in de huidige tijd grenzen overschrijden. Toch heeft Touch of Evil vele vormen aangenomen. De film zoals hij in 1958 werd uitgebracht was zeker niet Orson Welles' visie, maar een briljante en lange memo geschreven door Welles aan studiohoofden in 1957 - waarin hij het oneens was met een ruwe versie van de studio - had enige invloed op een latere preview versie getoond aan testpubliek (en herontdekt in het midden van de jaren 1970) en op de bioscoopversie van 1958. Veertig jaar later, in 1998, produceerde Universal een gereconstrueerde versie van de film die minutieus rekening houdt met de totaliteit van Welles' memo, en die ogenschijnlijk de versie van de film vertegenwoordigt die het meest overeenstemt met zijn oorspronkelijke wensen.
Charlton Heston vertolkt Mike Vargas, het Mexicaanse hoofd van de narcoticabrigade, die op zoek gaat naar de toedracht van een autobom waarbij een rijke Amerikaanse zakenman aan de Amerikaanse kant van de grens om het leven is gekomen. Terwijl Vargas op onderzoek uitgaat, wordt zijn pasgetrouwde vrouw Susie(Janet Leigh, twee jaar voor Hitchcock's Psycho) ontvoerd door een bende die wraak wil nemen voor de vervolging van de broer van hun leider (Akim Tamiroff). Ondertussen wordt Vargas' onderzoek steeds meer vertroebeld door de Amerikaanse agent Hank Quinlan (gespeeld door Welles zelf, in een van de meest indrukwekkende en onvergetelijke vertolkingen van zijn carrière), een bezeten incarnatie van corruptie die afwisselend samenspant met Susie's ontvoerders en troost zoekt in het bordeel van de zigeunermadame (MarleneDietrich) die hem in vervlogen tijden troostte.
Welles' laatste studio-film heeft eindelijk zijn status van een van de beste films ooit gemaakt veilig gesteld. Het blijft een bewijs van het genie van Welles - een film van Shakespeareaanse rijkdom, onuitputtelijk.
Speciale kenmerken:
- Drie versies van Welles' films:
De reconstructie van 1998 (in zowel 1.37:1 als 1.85:1 aspect ratio's, 111 min. speelduur);
De preview versie uit 1958, herontdekt in het midden van de jaren 1970 (In 1.85:1 Aspect Ratio, 109 min. speelduur);
en de bioscoopversie uit 1958 (96 min - beide in 1.85:1 en 1.37:1 beeldverhoudingen).
- Een groot aantal extra's voor de eerste keer in de UK
- Een rijk geïllustreerd boek van 56 pagina's met de woorden van Orson Welles...
- Masters of Cinema
- Orson Welles
- 12
- Charlton Heston
- Janet Leigh
- Marlene Dietrich
- Akim Tamiroff
- Orson Welles
English For Hard Of Hearing
- 1958
- English
- 2
- Masters of Cinema
- B
- Eureka!
Touch of Evil (Masters of Cinema)
€27,49
Uitverkocht
Bezorgen & retourneren
Touch of Evil begint met een van de meest briljante scènes uit de filmgeschiedenis en eindigt met een van de meest briljante slotscènes die ooit op celluloid zijn vastgelegd. Daartussen ontvouwt zich een beeld waarvan de morele, seksuele, raciale en esthetische opvattingen zo radicaal blijven dat zij niet alleen in 1958, maar ook in de huidige tijd grenzen overschrijden. Toch heeft Touch of Evil vele vormen aangenomen. De film zoals hij in 1958 werd uitgebracht was zeker niet Orson Welles' visie, maar een briljante en lange memo geschreven door Welles aan studiohoofden in 1957 - waarin hij het oneens was met een ruwe versie van de studio - had enige invloed op een latere preview versie getoond aan testpubliek (en herontdekt in het midden van de jaren 1970) en op de bioscoopversie van 1958. Veertig jaar later, in 1998, produceerde Universal een gereconstrueerde versie van de film die minutieus rekening houdt met de totaliteit van Welles' memo, en die ogenschijnlijk de versie van de film vertegenwoordigt die het meest overeenstemt met zijn oorspronkelijke wensen.
Charlton Heston vertolkt Mike Vargas, het Mexicaanse hoofd van de narcoticabrigade, die op zoek gaat naar de toedracht van een autobom waarbij een rijke Amerikaanse zakenman aan de Amerikaanse kant van de grens om het leven is gekomen. Terwijl Vargas op onderzoek uitgaat, wordt zijn pasgetrouwde vrouw Susie(Janet Leigh, twee jaar voor Hitchcock's Psycho) ontvoerd door een bende die wraak wil nemen voor de vervolging van de broer van hun leider (Akim Tamiroff). Ondertussen wordt Vargas' onderzoek steeds meer vertroebeld door de Amerikaanse agent Hank Quinlan (gespeeld door Welles zelf, in een van de meest indrukwekkende en onvergetelijke vertolkingen van zijn carrière), een bezeten incarnatie van corruptie die afwisselend samenspant met Susie's ontvoerders en troost zoekt in het bordeel van de zigeunermadame (MarleneDietrich) die hem in vervlogen tijden troostte.
Welles' laatste studio-film heeft eindelijk zijn status van een van de beste films ooit gemaakt veilig gesteld. Het blijft een bewijs van het genie van Welles - een film van Shakespeareaanse rijkdom, onuitputtelijk.
Speciale kenmerken:
- Drie versies van Welles' films:
De reconstructie van 1998 (in zowel 1.37:1 als 1.85:1 aspect ratio's, 111 min. speelduur);
De preview versie uit 1958, herontdekt in het midden van de jaren 1970 (In 1.85:1 Aspect Ratio, 109 min. speelduur);
en de bioscoopversie uit 1958 (96 min - beide in 1.85:1 en 1.37:1 beeldverhoudingen).
- Een groot aantal extra's voor de eerste keer in de UK
- Een rijk geïllustreerd boek van 56 pagina's met de woorden van Orson Welles...
- Masters of Cinema
- Orson Welles
- 12
- Charlton Heston
- Janet Leigh
- Marlene Dietrich
- Akim Tamiroff
- Orson Welles
English For Hard Of Hearing
- 1958
- English
- 2
- Masters of Cinema
- B
- Eureka!
Klantenrecensies
Er zijn op dit moment geen recensies beschikbaar.
Andere klanten kochten ook:
-
Marvel's Captain America: Brave New World 4K Ultra HD SteelBook
4KAdviesprijs: €70,49€44,99 -